Digitális kapcsolattartás az üzleti világban

Telcojournal

Telcojournal

Visszahívás és chat a profi webáruházak 2 "titkos fegyvere"

2018. november 04. - MCNtelecom

Valójában nem is olyan titkos, hiszen azonnal látható és a vásárlók használják. Akkor mégis miért írtuk a "titkos" szót? Mert sok cég nem használja ezeket a funkciókat, és nem érti, hogy profibb "ügyfélszolgálattal" rendelkező konkurens hogyan halássza el a vevőket. Ma már hazánkban az online vásárlók száma 2 millió fölé tehető és ez a szám folyamatosan növekszik, így egyre több praktikára van szükség ahhoz, hogy a tömegből ki tudjanak tűnni. Ilyen a visszahívás és chat egy weboldalon.

web-shopping-cart-page.png

A széles áruválaszték, a részletes leírás, a rendben történő szállítás és a jó minőségű fotók mellett viszont még van valami, amivel profibbá, és ami ma szintén kiemelkedően fontos, gyorsabbá és személyekhez szólóbbá tehetjük áruházunkat. Ez pedig a visszahívás és chat szolgáltatás, amely könnyen telepíthető widget és bármilyen webáruházba integrálható.

A „visszahívás és chat” funkció 5 előnye egy webáruházban:

 

Jelenlét a vásárló mellett

A személyes vásárlásnál jelen van az eladó, akin nagyon sok múlik, hogy megvásárolnak-e egy terméket vagy sem. Lehetőség van tőle kérdezni, illetve megvitatni vele a vásárlás során felmerülő dilemmákat. Ráadásul a személyes vásárlásnál lehetősége van az eladónak meggyőzni, visszafordítani az elbizonytalanodott vevőt, ám ez az online térben viszonylag korlátozott. De csak viszonylag, ugyanis a „visszahívás és chat” funkció alkalmazásával nagymértékben befolyásolhatjuk döntését.

Nem csak az időtényező rövidíthető, hanem az oly sokszor emlegetett és vélhetően egyre nagyobb teret nyerő személyesség is fokozható. A chat ablakban is megjeleníthető az ügyintéző neve, így aztán már-már olyan, mintha valódi kérdés-felelet zajlott volna le a két fél között.

Nem kell várakozni

Ha valami kérdése van a vevőnek a vásárlás során, akkor sok esetben információk után kell böngészni a GYIK felületen, az információs aloldalon vagy más weboldalakon. Sok ilyen elböngészés esetén el is veszik a potenciális ügyfél. A visszahívás funkciónak tehát hatalmas előnye, hogy azon túl, hogy a telefonköltség nem a vásárlónál ketyeg, arra sem kell várni, hogy az ügyfélszolgálat felvegye a telefont. Nem riasztjuk el őket a hiábavaló várakozással, menüpontokkal, hívásvárakoztatással. Csupán meg kell adnia a számát, amelyet a webáruházat üzemeltető cég ügyfélszolgálata azonnal lát. 

februar_2_cikk_visszahivas_chat_prtsc.png

Azonnali válasz

Ha nem találunk meg gyorsan egy választ vásárlás közben a webáruházban, akkor 3 dolog fordulhat elő:  

  1. e-mailt írunk kérdésünkkel az ügyfélszolgálatnak,
  2. átmegyünk egy másik oldalra, ahol az adott terméket a hiányzó információval együtt megtaláljuk,
  3. vagy egyáltalán nem vásárolunk. 

Az első esetben az értékesítőnek nyert ügye van, mert egy gyors e-mail válasszal, esetleg egy személyes kísérőlevéllel magához tudja csábítani az ügyfelet. Azonban annak az esélye, hogy valaki valóban e-mailt fogalmaz és türelmesen várja a választ, valljuk be, nem valami nagy, szóval sok esetben mire megérkezik a válasz, már máshol megvásárolta a kiszemelt terméket. Ugyanez igaz a második esetre is.

Szóval ahelyett, hogy rábíznánk az időre és a türelemre a vásárlási hajlandóságot, inkább érdemes egyet előre lépni a vásárló irányába. Például a visszahívás pluginnal – amely pl. a képernyő szélén állandóan látható – elegendő beírni egy telefonszámot és máris visszahívást kap a vevő.

Telefon nélkül is segítség

A chat funkció azoknak kedvez, akik egyáltalán nem szeretnek telefonálni. Az online vásárlók körében ugyanis azt is figyelembe kell venni, hogy gördülékenyen – akár telefonálgatások nélkül – gyorsan és sokszor csendben (hiszen lehet, hogy éppen munkaidőben vannak) szeretnék lebonyolítani a vásárlást. A chat felület nekik ad nagyszerű lehetőséget arra, hogy gyors kérdésüket csak begépeljék és a választ szinte azonnal meg is kapják. 

A „visszahívás és chat funkció” akár plusz vásárlót is jelenthet.

A gyors válasznak, a szakszerű segítségnek köszönhetően pedig akkor is visszafordítható a vásárló, ha hiányos információ vagy kérdés miatt már elhagyná az oldalt. A „visszahívás és chat funkció” tehát akár plusz vásárlót is jelenthet.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://telcojournal.blog.hu/api/trackback/id/tr2014336561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása