Manapság az okostelefonunk minden olyan funkciót tud, amihez a 20. században még rengeteg eszközt kellett igénybe venni, némelyeket ráadásul elég drágán. De lássuk, te melyiket használtad ezek közül!
E-mail helyett fax
Manapság már inkább csak ruhaakasztónak vagy papírtárolónak használjuk a faxgépeket, pedig pár évvel ezelőtt még bőszen érkeztek rajta a szerződések vagy egyéb fontos anyagok. Most megnyitjuk az elektronikus postafiókunkat, és másodpercek alatt küldünk/fogadunk bármilyen dokumentumot, és ha kell, digitális aláírással is el tudjuk látni.
Te mikor használtál utoljára faxgépet?
Chat/Skype helyett telefonálás
A (drága) percalapú telefonálásoknak vége. Ez akkor is igaz, ha külföldön tartózkodsz és ehhez nem kell más, csak internet. Manapság az okostelefonunk kis telefonikonja helyett inkább a Skype vagy a Viber applikációt vesszük igénybe, netán a cég honlapján található chat gombot, amellyel azonnal kapcsolatba tudunk lépni másokkal vagy épp visszahívást kérhetünk. Nagyon hasznos dolog, ha csetelhetünk egy céggel a weboldalukon.
SMS, Messenger, mobil helyett csipogó
Hol van már a 80-as, 90-es évek menő csipogója. A mobiltelefónia előtti időkben ha valaki el akart érni, akkor rácsörgött a csipogódra, te kerestél egy telefonfülkét és már jelentkeztél is. Gondolj bele, hogy mműködhetne manapság ez a módszer, amikor a pár másodperc késétől is ki tudunk borulni, ha nem tudjuk két suhintásra felvenni a kagylót, vagy neadjisten mire kikotorjuk a mobilt, leteszik és vissza kell csörögnünk. De ha nem akarunk telefonálni, csak üzenni, akkor is ott van egy rakat megoldás, hogy azonnal felvegyük bárkivel a kapcsolatot.
Email helyett levél
Képes voltál napokat várni egy üzenetre, szerződésre, dokumentumra, visszajelzésre? Persze, hiszen nem volt más választás, csak a futárt vagy a postást várni. Hol van ez már az e-mail korában? Sőt! Már az e-mailnél is gyorsabb, ha mondjuk Messengeren küldenek át az emberek valamit, mert sokan hamarabb megnézik, mint az emaileket.
Felhő helyett kartotékok, dossziék
Az állami szektoron kívül mi egyre inkább felejtjük el a papírhalmokat az íróasztalunkon, mert egyre több mindent felhőkbe pakolunk. Pár éve a felhőről még a borús égbolt jutott eszünkbe, ma már ebben tárolunk mindent. A felhőszolgáltatások egyre nagyobb teret kapnak napjainkban. Számos szolgáltatás érhető el online környezetben akár egy böngésző programon keresztül, akár valamilyen mobil eszköz segítségével. Ezek a szolgáltatások lehetővé teszik, hogy helytől és az időtől függetlenül hozzáférjünk minden munkánkhoz, adatunkhoz, fájlunkhoz, fotónkhoz stb. Mindez a digitális transzformáció és az Internet of things része.
IVR helyett telefonközpontos
Ez már nem a telefonközpontos Icukák kora, a legtöbb cég 21. század kommunikációs módszerekre váltott, bár a KKV szektorban még vannak lemaradások dögivel. Rugalmas beállítás, teljes statisztika, hatékony hívásirányítás, hívásrögzítés, online monitoring, tiltó és kedvenc listák, és a felsorolás itt még nem ért véget. A cégek virtuális alközpontokra váltják le az Icukákat. Igaz, hogy kávét nem főznek, de nagyon sokoldalúak.
VoiP helyett roaming, interurbán
A drága percdíjak már csak rossz emlékek! A VoIP, azaz a hang Internet Protokollon történő továbbítása (Voice over Internet Protocol) egy olyan telefonálási mód, amely nagyon hasznos azoknak, akik sokat vagy életvitelszerűen tartózkodnak külföldön, és ingyen (vagy a lehető legolcsóbban) szeretnének másokkal kapcsolatban maradni. Csupán internetkapcsolat szükséges a beszélgetéshez. Mobil irodák, nagy földrajzi területen szétszórt vállalatok, családok részére igen kedvező feltételekkel teremt állandó és kényelmes összeköttetést ez a technológia mind számítógép, mind okostelefon vagy akár hagyományosnak látszó eszközről használjuk ki a technológia előnyeit.
Mindenki döntse el maga, hogy jobb volt-e régebben vagy inkább élvezi a 21. század kényelmi funkcióit!