Digitális kapcsolattartás az üzleti világban

Telcojournal

Miért jó, ha csetelhetünk a céggel a weboldalukon?

2018. május 30. - MCNtelecom

Manapság már számos módja van, hogy felvegyük egy céggel a kapcsolatot, ráadásul nem csak egy, hanem egyszerre több kommunikációs csatornát is igénylünk (e-mail, FB oldal, chat, telefon, sms). Manapság az egyik legnépszerűbb a chat funkció. Miért is olyan népszerű kommunikációs módszer és miért szeretjük a weboldalakon használni? Interaktív, gyors, személyes, közvetlen, bizalmat ébresztő. 

A chatnek a marketingben betöltött szerepét vizsgáló 2012-es tanulmány megállapította, hogy azok az ügyfelek, akikkel az ügyintéző proaktív chatbeszélgetést folytatott (vagyis kezdeményezte a kommunikációt), 8x nagyobb valószínűséggel lettek vásárlók, mint azok, akik egyszerűen csak meglátogatták a cég weboldalát, illetve az ilyen chatelők sokkal elégedettebbek voltak partnerükkel: az ügyfelek 89 százaléka adott pozitív értékelést.*

februar_2_cikk_visszahivas_chat_prtsc.png

Szóval nem érdemes kihagyni a chat funkciót a weboldalról. Nézzük is bővebben az előnyeit.

5 előny, ha van chat funkció egy weboldalon 

Közvetlen kapcsolatfelvétel

Ha kérdésünkre akkor szeretnék választ kapni, ahogy felmerült bennünk (ott a cég weboldalán), nem szeretnénk telefonon elintézni, és e-mailt sem szeretnénk írni, akkor mi az, amit tehetünk? Ha van a cégnek/weboldalnak FB oldala, akkor megkeressük és írunk egy üzenetet a mihamarabbi válasz reményében. De miért is navigálnánk el a cég weboldaláról, ha ott is felvehetnénk velük a kapcsolatot? Mondjuk egy chat ablakon keresztül.

Interaktivitás

Legyen szó chatbotról vagy real-time operátori segítségnyújtásról, az lesz az érzetünk, hogy akkor foglalkoznak velünk, amikor arra szükség van és azonnal választ kapunk a minket érdeklő kérdésre vagy reagálást a panaszunkra.

Gyorsaság

Nem telnek el napok a levélváltással, órák az e-mail váltással, nem kerül pénzünkbe a telefonálás és nem kell a közösségi portálokon keresgetni az adott céget a kapcsolatfelvétel miatt, hanem AZONNAL kontakba léphetünk velük. Kényelmes és olyan gyors tempójú, amit megszoktunk már a digitális korban.

Ügyfélbizalom kiépülés

Mint real-time, kétoldalú kommunikáció természetesen kiválóan alkalmas az ügyfélbizalom, az ügyfél-elégedettség emelésére illetve kialakítására – ehhez szükség van képzett operátorokra, akik pszichikailag is megfelelnek az elvárásoknak. Szívesebben beszélgetünk kedves, segítőkész, jó problémakezelő ügyfélszolgálattal, ugye?

Nem mindig szeretünk választ keresve bogarászni a weboldalon. Sokkal jobb, ha azonnal kapcsolatba tudunk lépni egy operátorral, ugyanakkor azt szeretjük, ha ez a chat nem tolakodó, illetve, ha nem ér bennünket csalódás használat során (fontos az azonnali válasz, udvariasság, minimális várakozási idő, stb.).

Személyes

A chatre úgy érdemes tekinteni, mint egy igen hasznos eszközre a többcsatornás kiszolgáláson belül, amely személyességet, valós idejű kommunikációt nyújt. Szeretjük azt érezni, hogy fontosak ügyfelek vagyunk, akiknek számít a véleménye és fontos a jelenléte.

Manapság erős az igény a multichannel kiszolgálásra, vagyis hogy több csatornán is fel tudjuk venni egy céggel a kapcsolatot. Bár a hang még mindig az elsődleges kommunikációs csatorna, de egyre többen várják el az önkiszolgáló csatornákat, az sms-t, a chatet és az e-mailt is. Egyre gyakoribb, hogy valaki az egyik csatornán elindít egy folyamatot, és aztán egy másikon folytatja vagy fejezi be azt. A chatfunkció az egyik legjobb kapcsolatfelvételi forma, hiszen közvetlenséggel, azonnalisággal és személyességgel az ügyfelet a weboldalon tudja tartani és a bizalmat erősíteni.

Kíváncsi vagy cégként, hogy ez miként néz ki a gyakorlatban és milyen lehetőségeid vannak a saját weboldalad interaktivitásának növelésére? Ezen a linken minden infót megtalálsz és ki is próbálhatod a gyakorlatban mind a chat, mind a visszahívás funkciót.

leadfotó

A bejegyzés trackback címe:

https://telcojournal.blog.hu/api/trackback/id/tr9714011454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JorEl 2018.05.30. 20:19:14

Szupi!
De mi is kell valójában egy rendesen működő chates vevőszolgálathoz?
Hát tudod, sok az adott területet kellő mélységben ismerő munkatárs, akik dedikálva vannak erre a feladatra, különben csak lejáratják a céget, és/ vagy félreinformálják a vevőt.
Ha nincs megfelelő mennyiségű/minőségű munkaerő, akkor sokkal jobb, ha nincs live chat. Jelenleg magyarországon nem létezik olyan cég, amelyik megfelelő emberi erőforrással rendelkezne ilyesmihez, vagy pedig annyira szűk célcsoporttal bír, akik meg kiröhögnék, hogy "Józsi mi a faszt akarsz ezzel, ha kell valami, akkor úgy is felhívlak".

Leone_510 2018.05.30. 22:00:19

@JorEl: nagyon jól mondod,

sajnos ez inkább marketing és eladási cikk ez mint egy valódi hazai helyzetet ismerő vélemény

nem írok sem céget, sem terméket
múlt héten kerestem valamit , kiválasztottam , egy cég árulja csak ezt a "márkát", volt chat lehetőség, 25 percig nem válaszoltak, vártam, majd felhívtam őket , megbeszéltük, megvettem,
pár óra múlva kérdésem volt, újra chat, most azonnal reagáltak, de telefonszámot kértek, mondtam nincs időm csevegni , egyszerű kérdés volt azonnal tudniuk kellett volna mert ezzel foglalkoznak nap mint nap, de ragaszkodtak a telefonszámhoz, mondtam hagyjuk...hétvégén volt időm , megoldottam , 1 órába telt
szóval ha nincs JorEl kolléga által említett dedikált , hozzáértő manus akkor inkább rossz reklám