Digitális kapcsolattartás az üzleti világban

Telcojournal

A digitális transzformáció nem szükséges rossz, hanem a jövő sikerének a kulcsa

2018. március 21. - MCNtelecom

A digitális transzformáció valljuk be egy eléggé ijesztő fogalom, ha valaki nem az IT szektorban keresi a kenyerét. Távoli, elérhetetlen és nehezen érthető. Hiszen ha a cégünket valóban digitális térbe szeretnénk helyezni, ha az analógiát a háttérbe akarjuk szorítani, akkor nagyon kevés az, ha laikus felhasználók vagyunk. Ott bizony szükség van szervezésre, tervezésre és szakértelemre. 

A digitális transzformáció garantáltan megtakarítást és biztonságos üzemeltetést eredményezhet - főleg akkor, ha jól fogunk hozzá.

Gyorsuló változások

Egy pályakezdőnek talán már elképzelhetetlen a vonalas telefon, a fax és postai levelek uralma. Azonban nem kell időben nagyon távol mennünk, a 2000-res évek elején még teljesen természetes volt a faxos visszaigazolás és a VoIP telefon is csak egy szitokszónak tűnt. Arról pedig csak álmodozhattunk, hogy a céges szervert akár otthonról is elérhetjük.

rsz_dacom_030816.jpg

Gyakran előfordult a levelezőszerverek akadozása, a távoli hozzáférés pedig tényleg kimondottan klassz, modern megoldás volt és nem járt ám mindenkinek!

Ma azonban a felhő, a dokumentumok, munkahelyi adatok bárhonnan való elérése nagyon sokunk számára természetes.

Dolgozhatunk a Balaton partról, dolgozhatunk kávézóból vagy akár az ágyból is. Minden adatot teljesértékűen érünk el, ráadásul vezetőként a jogosultsági szinteket is gyönyörűen tudjuk szofisztikálni megfelelő szoftverekkel.

Előny a kicsiknél

Az átállás sebessége azonba nagymértékben függ a vállalat nagyságától, a vezetők rugalmasságától, a pénzügyi helyzettől és lényegében attól is, hogy épp mely szektorban tevékenykednek. Mindezeken túl pedig azt is figyelembe kell venni, hogy maga az átállás nem csak időigényes, hanem rengeteg plusz feladattal jár a vezetők és a munkavállalók számára egyaránt. Az új mechanizmusok bevezetése, egy új rendszer megismerése sokszor ellenállást is kiválthat, emellett a vállalat struktúráját is átalakíthatja.

Mindezekből kifolyólag az már látható, hogy

sokszor a kisebb cégek gyorsabban tudnak ezen az úton elindulni, zökkenőmentesebben haladnak és a nagyvállalatok adott esetben pontosan az IT vonalon erősebb cégekkel szemben maradhatnak alul.

Digitális stratégia

A tapasztalat azt mutatja, hogy a teljes digitalizáció szinte lehetetlen, mert mindig maradnak olyan munkafolyamatok, amelyek a hagyományos, analóg módozatban futnak tovább.

Legdinamikusabban informatikai-, a marketing-, a pénzügyi- és az ügyfélszolgálati részlegnek fejlődnek ezen a téren. Itt van leginkább szükség arra, hogy új mechanizmusok, informatikai megoldások kerüljenek bevezetésre. A változások bevezetése előtt azonban teljes stratégiát érdemes felvázolni, hogy a folyamatok zökkenőmentesen haladjnak, éppen ezért új pozíciók, új munkahelyek is kialakulhatnak a váltásnak köszönhetően. Érdekes tény, hogy a fejlesztés komoly beruházást igényel, azonban a hardverigények folyamatos csökkenése miatt egyfajta megtakarítás is realizálódik a vállalatoknál az évek során. Illetve az is biztos, hogy a folyamatoptimailzálásnak köszönhetően hosszútávon egyértelműen költségcsökkentés realizálható.

Összességében az elmondható, hogy minden cég váltás előtt áll és a kérdés nem az, hogy rálépnek-e a teljes digitalizáció útjára, hanem az, hogy mikor teszik ezt meg.



Leadfotó forrás itt. A tartalom forrása itt és itt.

A bejegyzés trackback címe:

https://telcojournal.blog.hu/api/trackback/id/tr513757448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.