Digitális kapcsolattartás az üzleti világban

Telcojournal

A „visszahívás és chat funkció” a weboldalon plusz vásárlót jelenthet

2018. február 16. - MCNtelecom

Az internetes vásárlás világszerte egyre nagyobb teret nyer, ez nem is kérdés. A trendet pedig természetesen mi magyarok is aktívan követjük. Ma már hazánkban az online vásárlók száma 2 millió fölé tehető és ez a szám év végéig az előrejelzések szerint folyamatosan növekszik.* A webáruházak tehát fénykorukat élik, van is belőlük bőven, így egyre több praktikára van szükség ahhoz, hogy a tömegből ki tudjanak tűnni. Ilyen a visszahívás és chat egy weboldalon.

februar_2_cikk_visszahivas_chat_kep.png

Természetesen a jogi szabályozások betartása mellett elengedhetetlen a fizetési- és szállítási feltételek választhatósága, rugalmas kialakítása. A széles áruválaszték, a részletes leírás és a jó minőségű fotók mellett viszont még van valami, amivel profibbá, és ami ma szintén kiemelkedően fontos, személyesebbé tehetjük áruházunkat. Ez pedig a visszahívás és chat szolgáltatás, amely könnyen telepíthető widget és bármilyen webáruházba integrálható.

Mit jelent a „visszahívás és chat” funkció egy weboldalon?

Amikor egy ügyfél online szeretne vásárolni, akkor számos tényezőnek egybe kell vágnia ahhoz, hogy végül tényleg a fizetés mellett döntsön. Rengeteg olyan apró buktató van, ami visszafordítja vagy eltereli a figyelmét. Ráadásul a személyes vásárlásnál lehetősége van az eladónak meggyőzni, visszafordítani őt, addig ez az online térben viszonylag korlátozott. De csak viszonylag, ugyanis a „visszahívás és chat” funkció alkalmazásával nagymértékben befolyásolhatjuk döntését.

Velünk is előfordul, hogy csupán egy apró kérdésünk van, és ha arra tudnánk a választ, akkor megvennénk a pl. ár/érték arányban megfelelő terméket. Azonban ha nem találjuk meg gyorsan a választ, akkor 3 dolog fordulhat elő:  e-mailt írunk kérdésünkkel az ügyfélszolgálatnak, átmegyünk egy másik oldalra, ahol az adott terméket a hiányzó információval együtt megtaláljuk, vagy egyáltalán nem vásárolunk.

Az első esetben az értékesítőnek nyert ügye van, mert egy gyors e-mail válasszal, esetleg egy személyes kísérőlevéllel magához tudja csábítani az ügyfelet. Azonban annak az esélye, hogy valaki valóban e-mailt fogalmaz és türelmesen várja a választ, valljuk be, nem valami nagy. Főleg, hogy ez kimondottan „megöli” az online vásárlás valódi előnyeit.

Éppen ezért helyette inkább lépünk… és itt jön a képbe a chat vagy visszahívás. 
A visszahívás felületbe – amely pl. a képernyő szélén állandóan látható – elegendő beírni egy telefonszámot és máris visszahívást kapunk.

Egyszerűség és előny az oldalon

Hatalmas előnye, hogy azon túl, hogy a telefonköltség nem a vásárlónál ketyeg, arra sem kell várni, hogy az ügyfélszolgálat felvegye a telefont. Nem riasztjuk el őket a hiábavaló várakozással, menüpontokkal, hívásvárakoztatással. Csupán meg kell adnia a számát, amelyet a webáruházat üzemeltető cég ügyfélszolgálata azonnal lát. A szakszerű válaszra tehát maximum néhány percet kell várni.

februar_2_cikk_visszahivas_chat_prtsc.png

A fejlesztők ráadásul gondoltak azokra is, akik egyáltalán nem szeretnek telefonálni. Az online vásárlók körében ugyanis azt is figyelembe kell venni, hogy gördülékenyen – akár telefonálgatások nélkül – gyorsan és sokszor csendben (hiszen lehet, hogy éppen munkaidőben vannak) szeretnék lebonyolítani a vásárlást. A chat felület nekik ad nagyszerű lehetőséget arra, hogy gyors kérdésüket csak begépeljék és a választ szinte azonnal meg is kapják.

A „visszahívás és chat funkció” tehát akár plusz vásárlót is jelenthet.

A gyors válasznak, a szakszerű segítségnek köszönhetően pedig akkor is visszafordítható a vásárló, ha hiányos információ vagy kérdés miatt már elhagyná az oldalt. A „visszahívás és chat funkció” tehát akár plusz vásárlót is jelenthet.

Nem csak az időtényező rövidíthető, hanem az oly sokszor emlegetett és vélhetően egyre nagyobb teret nyerő személyesség is fokozható. A chat ablakban is megjeleníthető az ügyintéző neve, így aztán már-már olyan, mintha valódi kérdés-felelet zajlott volna le a két fél között.

* Forrás: link

_________________________________________

Az MCN a digitális kapcsolattartásra fókuszál az üzleti világban. Szolgáltatásai közé tartozik a felhő alapú telefonközpont, virtuális Voip “vezetékes” telefonálás, illetve a weboldalról indítható chat alapú virtuális telefonálás.

A bejegyzés trackback címe:

https://telcojournal.blog.hu/api/trackback/id/tr2613675300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.